Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Public-private collaboration in research and development in the framework of regional innovation systems.
Deďo, Peter ; Hána, David (vedoucí práce) ; Srholec, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá tématem spolupráce veřejného a soukromého sektoru ve výzkumu a vývoji v českých regionech. Při jejím zpracování byla použita bibliometrická analýza klíčových slov, na jejímž základě byl sestaven teoretický rámec práce, který představuje nejdůležitější teoretické koncepty týkající se interakce soukromých firem s vysokými školami a výzkumnými ústavy. Práce má dva hlavní cíle, na jejichž základě si klade za cíl odhalit charakter velikosti dílčích subsystémů regionálních inovačních systémů v českých NUTS 3 regionech ve vztahu k ekonomické a inovační výkonnosti a konfrontovat tezi o vazbě mezi inovační výkonností regionů a mírou propojenosti subsystémů na datech kolaboratívnich projektů v Česku. Provedené analýzy ukázaly negativní závislost velikosti soukromého segmentu výzkumu a vývoje a inovační výkonnosti. Ukázalo se, že v podmínkách České republiky neplatí tvrzení, že vyspělé regiony s rozvinutým inovačním systémem vykazují větší relativní zastoupení soukromého segmentu. Druhé zjištění podporuje tezi o korelaci mezi intenzitou spolupráce mezi výzkumnými institucemi a podniky a jejich inovační výkonností. Klíčová slova: regionální inovační systémy, inovace, přenos znalostí, hospodářský růst.
Návrh metod transferu znalostí v oblasti venkovského rozvoje a kultury
Přibylová, Marie
Tato práce řeší vazby mezi kulturní a sociální sférou ve venkovských oblastech. Cílem práce je přesný návrh metod transferu znalostí v oblasti venkovského rozvoje a kultury. V teoretické části práce je provedena rešerše odborných textů. V praktické části jsou navrženy detailní postupy neformálních metod vzdělávání a zároveň je vytvořen koncept webového portálu Šťastná komunita. Podařilo se dosáhnout implementace navržených nástrojů do praxe, a to použitím metod vzdělávání v mezinárodním semináři a zveřejněním webového portálu. Výsledky této práce umožňují aplikovat navržené metody do učebních plánů oboru Rozvoje venkova na Mendelově univerzitě v Brně. Přínosem práce je praktický výstup ve formě webového portálu, kde aktéři venkovského rozvoje mohou najít informace o pořádání kulturních akcí. Pokud budou výsledky práce aktivně využívány, je zde předpoklad pozitivního dopadu na sociální soudržnost ve venkovských komunitách.
Mezijazykový přenos znalostí v úloze odpovídání na otázky
Macková, Kateřina ; Straka, Milan (vedoucí práce) ; Rosa, Rudolf (oponent)
Question answering je disciplínou informatiky v oblasti zpracování přirozeného jazyka a získávání informací. Cílem je vytvořit systém, který automaticky najde odpověď na určitou otázku v textu. V dnešní době existuje spousta modelů trénovaných na obrovských tréninkových datových souborech v angličtině. Tato práce se zaměřuje na budování podobných modelů v češtině bez českých tréninkových datasetů. Při této práci jsme použili SQuAD 1.1 a přeložili jej do češtiny pro vytvoření trénovacích a testovacích datových souborů. Pak jsme trénovali a testovali modely BiDirectional Attention Flow a BERT. Nejlepší získaný výsledek na českém datasetu je z modelu BERT trénovaného na češtině s přesnou shodou 60,48% a skóre F1 73,46%. Kromě toho jsme také natrénovali model BERT na anglickém datasetu a vyhodnotili jsme ho na českém testovacím datasetu bez překladu. Dosáhli jsme přesné shody 63,71% a skóre F1 74,78%, což je mimořádně dobré navzdory tomu, že model dosud neviděl žádné české question answering data. Takový model je velmi univerzální a poskytuje systém odpovědí na otázky v jakémkoli jazyce, pro který máme dostatek monolingválních textů.
Exploring Benefits of Transfer Learning in Neural Machine Translation
Kocmi, Tom ; Bojar, Ondřej (vedoucí práce) ; van Genabith, Josef (oponent) ; Cuřin, Jan (oponent)
Název práce: Zkoumání výhod přenosu znalostí v neuronovém strojovém překladu Autor: Tom Kocmi Ústav: Ústav formální a aplikované lingvistiky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Ondřej Bojar, Ph.D., Ústav formální a aplikované lingvistiky Klíčová slova: transfer znalostí, strojový překlad, hluboké neuronové sítě, jazyky s málo zdroji Abstrakt: Je známo, že neuronový strojový překlad vyžaduje velké množství paralelních trénovacích vět, které obecně brání tomu, aby vynikal na párech jazyků s ne- dostatečným množstvím zdrojů. Tato práe se zabývá využitím translingválního učení na neuronových sítích jako způsobu řešení problému nedostatku zdrojů. Navrhujeme několik přístupů k transferu znalostí za účelem opětovného využití modelu předtrénovaného na jiné jazykové dvojici s velkým množstvím zdrojů. Zvláštní pozornost věnujeme jednoduchosti technik. Studujeme dva scénáře: a) když používáme předtrénovaný model bez jakýchkoli předchozích úprav jeho trénovacího procesu a b) když můžeme předem připravit prvostupňový model pro transfer znalostí pro potřeby dítěte. Pro první scénář představujeme metodu opětovného využití modelu předtrénovaného jinými výzkumníky. V druhém případě předkládáme metodu, která dosáhne ještě většího zlepšení. Kromě navrhovaných technik se zaměřujeme na hloubkovou analýzu technik transferu...
Přínos projektů VS LSS pro rozvoj znalostí v organizaci
Smolková, Petra ; Martínez, Felipe (vedoucí práce) ; Plášková, Alena (oponent)
Práce zkoumá potenciální vliv projektů vedlejší specializace Management kvality a Lean Six Sigma na vybrané organizace. Těchto projektů se účastnili studenti v rámci povinného předmětu Řízená praxe managementu kvality a Lean Six Sigma. Byli dotazováni mentoři z organizací, které se podílely na praxích. Teoretická část přibližuje historii a vybrané nástroje Lean managementu. Popisuje význam neustálého zlepšování - nezbytné součásti Lean managementu. Práce charakterizuje znalostní management a vybrané modely vytváření a transferu znalostí. Praktickou část tvoří popis použité metodologie a výsledky rozhovorů. Práce je zakončena návrhem opatření, které mohou vést ke zvýšení vlivu praxí na znalosti organizací zapojených do studentských praxí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.